تبلیغات
خدمات الکترونیکی و بانکها - خدمات تلفنبانک ملی
 

 

بانکها و خدمات الکترونیکی

 

معرفی و آموزش روشها و خدمات نوین بانکی، اخبار و مطالب آموزشی

صفحه اصلی
آرشیو مطالب
 
 

 خدمات تلفنبانک ملی

بانک ملی ایران به منظور رفاه حال مشتریان محترم در جهت ارائه خدمات بانکی اعم از اطلاع از مانده حساب ، گردش حساب و پرداخت قبوض خدماتی و کاهش مدت انتظار در شعب بانک و سفرهای درون شهری اقدام به راه اندازی سیستم تلفنبانک نمود.

شماره تلفن های  2784 و 09622 جهت اطلاع از وضعیت حساب و جهت پرداخت قبوض خدماتی مشتریانی که حساب سیبا دارند تعبیه شده است .

ضمنا خاطر نشان می سازد این شماره ها  بصورت شبانه روزی هر دو خدمت بالا را تواما به مشتریان محترم عرضه می نماید.

در ادامه با خدمات ارائه شده در این سیستم و چگونگی استفاده از آن بیشتر اشنا می شویم.

به منظور ایمنی سازی استفاده از سامانه تلفنبانک برای هر مشتری که دارای حساب می باشد یک رمز مخصوص و منحصر به فرد تخصصیص داده شده است.


رمز تلفنبانک و نحوه دیافت آن:
این رمز یک عدد چهار رقمی می باشد به منظور استفاده از سامانه تلفنبانک مزبور و همچنینی سامانه همراه بانک ملی در اختیار مشتری قرار داده می شود. جهت دریافت رمز تلفنبانک کافی است که صاحب حساب به یکی از شعب بانک ملی مراجعه نموده و از متصدی امور بانکی تقاضای رمز حساب خود را بنماید. متصدی مربوطه پس از دریافت شماره حساب و احراز هویت رمز تلفنبانک را در اختیار مشتری قرار می دهد.

روش دیگری نیز برای دریافت رمز تلفنبانک می باشد. در این روش شما بدون مراجعه به شعبه و با داشتن رمز دوم خود قادر خواهید بود رمز تلفنبانک خود را از طریق سامانه تلفنبانک 09622 دریافت کنید. توجه کنید که در این روش داشتن شماره عابر بانک و شماره رمز دوم آن الزامی می باشد.

راهنمای سامانه تلفنبانک ملی:
برای استفاده از این سامانه کافی است با استفاده از تلفن ثابت و یا تلفن همراه با شماره  09622 و یا 0212784 تماس بگیریم. سیستم پس از خوش آمد گویی از شما می خواهد که کلیدی را جهت ورود به سامانه تلفنبانک و یا پرداخت قبوض وارد کنید.
چنانچه تمایل به ورود به سیستم تلفنبانک را داشته باشید. سیستم از شما شماره حساب و یا شماره کارت را تقاضا می کند. چنانچه شماره حساب را وراد کنید در ادامه رمز چهار رقمی تلفنبانک از شما سؤال می شود. و چنانچه شماره کارت خود را وارد کنید شماره رمز دوم کارت از شما سؤال می شود.

امکانات سامانه تلفنبانک ملی:

دریافت مانده حساب:
با استفاده از این گزینه شما می توانید از آخرین موجودی حساب شما به صورت گویا تا همان لحظه به شما اطلاع داده می شود.

دریافت سه گردش آخر حساب:
با استفاده از این گزینه سه گردش آخری که روی حساب شما انجام شده به صورت گویا به شما اطلاع داده می شود.

چاپ صورت حساب از طریق نمابر (فکس):
چنانچه توسط دستگاه فکس با تلفنبانک ارتباط برقرار کرده باشید می توانید صورت حساب خود را تا حداکثر 100 گردش آخر و یا حداکثر طی سه ماه اخیر با وارد نمودن تاریخ تا همان لحظه بر روی کاغذ چاپ نمائید.

اطلاع از آخرین چک مورد نظر (استعلام چک):
با استفاده از این گزینه می توانید با وارد نمودن شماره چک مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید که چک مورد نظر شما پاس شده است، برگشت خورده است و یا اینکه هنوز به بانک مراجعه نکرده است.

تغییر رمز حساب (تلفنبانک):
با استفاده از این گزینه می توانید رمز تلفنابنک خود را در همان لحظه تغییر دهید.

دریافت رمز حساب:
چنانچه هنگام ورود با شماره کارت خود وارد شده باشید. این گزینه فعال می باشد و شما می توانید با زدن کلید مربوطه رمز حساب خود را بشنوید. توجه کنید که در هر بار استفاده از این روش یک رمز جدید برای شما ساخته می شود و رمز قبلی از بین می رود.

اعلام مفقودی کارت:
چنانچه ملی کارت شما مفقود شده و یا سرقت شده باشد در هر ساعت از شبانه روزجهت جلوگیری از سؤ استفاده های احتمالی می توانید توسط این گزینه ملی کارت خود را در همان لحظه غیر فعال نمائید تا امکان برداشت و استفاده از کارت مفقودی شما توسط دیگران امکان پذیر نباشد.
در این روش از شما شماره ملی کارت و شماره رمز دوم سؤال می شود. بنابراین اکیدا پیشنهاد می شود. شماره حساب، شماره کارت و شماره رمز دوم خود را به صورت محرمانه نزد خود همراه داشته باشید تا در این گونه مواقع بتوانید نسبت به عملیات اضطراری اقدام نمائید.

پرداخت قبوض خدماتی:
با استفاده از این گزینه می توانید قبوض آب، برق، تلفن ثابت و همراه و همچنین قبوض گاز خود را به راحتی پرداخت نمائید. برای این منظور پس از تماس با شماره 09622 وارد منوی پرداخت قبوض شوید.
در ادامه از شما شماره روی کارت، شناسه قبض و شناسه پرداخت و در نهایت شماره رمز دوم شما سؤال می شود که این اعداد را بایستی از طریق صفحه کلید تلفن وارد نمائید.
و در انتها پس از پرداخت موفق شماره پیگیری برای شما خوانده می شود که می توانید آن را جهت پیگیری های بعدی در جایی یادداشت نمائید.

توجه: جهت استفاده از سامانه پرداخت قبوض می توان از کلیه کارتهای عضو شتاب نیز استفاده نمود.

دریافت اطلاعات قبوضی که قبلا پرداخت نموده ای:
با استفاده از این گزینه چنانچه شماره پیگیری را از دست داده باشید و یا به هر دلیلی می توانید اطلاعات قبوض پرداخت شده را مجددا دریافت نمایئد.





 کد: 11     چهارشنبه 1 تیر 1390        طبقه بندی: آشنایی با خدمات بانکی، آموزش های الکترونیکی،

آخرین  اخبار

خدمات الکترونیکی و اینترنتی بانک ملی ایران در یک نگاه (WWW.BMI.IR)

درباره حساب ترجیحی (اصلی) در بانک ملی ایران

ساپتا (سیستم ارسال تراکنشهای حساب توسط پیامک)

نسخه جدید همراه بانک ملی (نسخه 2.5 سال 91)

درگاه ورود به كلیه خدمات الکترونیک بانک ملی

افتتاح اولین شعبه تمام الكترونیك در استان سیستان و بلوچستان

امكان كمك نقدی جهت بازسازی عتبات عالیات از طریق خودپردازهای بانك ملی ایران

امكان پرداخت اقساط تسهیلات توسط خودپردازهای بانك ملی ایران

راهنمای رعایت موارد امنیتی در عملیات مالی الکترونیکی

همراه بانک ملی (بانک همیشه همراه شما)

معرفی پایانه فروش pos (کارتخوانهای فروشگاهی) و راهنمای استفاده

معرفی و آموزش خدمات خودپردازهای بانک ملی

معرفی خدمات خود دریافت های بانک ملی

سیستم خدمات اینترنتی بانک ملی ایران

درگاه پرداخت اینترنتی

لیست کامل مطالب گذشته

لینک دوستان

امیررضا

آلبوم عروس و داماد

وب سایت رسمی گروه گنجا

سرویس وبلاگ رایگان بندربلاگ

آپلود سنتر میهن بلاگ

پایگاه تفریحی جوان پاتوق

بهترین سایت تفریحی

لیست کامل پیوندها
ارسال پیوند و تبادل لینک

آمار بازدید