تبلیغات
خدمات الکترونیک بانکها - نوآوری خدمات بانکی
 

 

بانکها و خدمات الکترونیکی

 

معرفی و آموزش روشها و خدمات نوین بانکی، اخبار و مطالب آموزشی

صفحه اصلی
آرشیو مطالب
 
 

 

لطفا در هنگام عضویت در سامانه بام، در کادر مربوط به ایمیل معرف ایمیل زیر را وارد کنید:

bam.melli1396@gmail.com

 نوآوری خدمات بانکی

نوآوری خدمات بانکی
با تغییر و تبدیل مزیت‌های نسبی اقتصاد صنعتی که عمدتا منابع طبیعی آن را پشتیبانی می‌کردند، به مزیت‌های رقابتی که فکر انسان‌ها، نوآوری‌های تکنولوژیکی و نوآوری‌های سازمانی سازنده آن به شمار می‌روند، نوآوری جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد فراصنعتی و خدماتی امروز یافته است.
در واقع نوآوری به فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که محصول یا خدمت جدید، فرآیندهای جدید یا روش‌های سازمانی جدید که به ایجاد ارزش افزوده منجر می‌شود را در بر می‌گیرد. اگر این تعریف از خدمات را بپذیریم که تولید یک خدمت به معنی سازماندهی راه‌حلی برای یک مساله است که خود شامل رفتارها و عملیات خاصی است. این امر مستلزم جمع‌آوری و سازماندهی مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و توانمندی‌های بشری، تکنولوژیکی و ساختاری است. بنا بر این تعریف، نوآوری در عرصه خدمات می‌تواند در هریک از زمینه‌های قابلیت‌های بشری، تکنیکی و ساختاری و فرآیندی روی دهد.
برای درک بهتر، مفهوم نوآوری خدمات، مدلی که توسط آقای بیلدربیک ارائه شده است، می‌تواند راهگشا باشد. نوآوری در خدمات می‌تواند در 4 بعد خدمت جدید، تعامل با مشتری، تحویل خدمت و تکنولوژی روی دهد.

خدمت جدید: خدمات جدید می‌تواند راه‌حل جدید برای یک مساله یا کاربردهای خاص یا حتی بازارهای خاص باشد. این بعد تحت تاثیر خدمات موجود یا خدمات رقابتی قرار دارد.
تعامل با مشتری: این بعد در برگیرنده طراحی و برنامه‌ریزی ارتباط ارائه کننده خدمت با مشتریان است. روشی که ارائه‌کننده خدمت برای ارتباط با مشتریان خود انتخاب می‌کند، منشا بسیاری از نوآوری‌های سازمانی محسوب می‌شود. این بعد نیز تحت تاثیر شناخت مشخصات مشتریان بالقوه و بالفعل است.
ساختار تحویل خدمت: این بعد نوع خاصی از تعامل با مشتریان است. این بعد به زمینه‌های سازمانی اشاره دارد که برای ایفای وظایف کارکنان خدمات باید مهیا شود، یعنی زمینه‌های توانمندساز کارکنان برای انجام هرچه بهتر وظایف خود. این بعد نیز تحت تاثیر قابلیت‌ها و مهارت‌ها و رفتار کارکنان قرار دارد.
تکنولوژی: تکنولوژی در خدمات می‌تواند نقش یک عامل تسهیل یا توانمندساز را داشته باشد.
نکته قابل توجه و مهم دیگر این مدل ارتباط‌های این ابعاد است. برای اینکه خدمت جدید، با تعامل مشتری ارتباط موثری داشته باشد سازمان خدماتی نیازمند قابلیت‌هایی در زمینه بازاریابی است یا بعد خدمت و سیستم تحویل را قابلیت‌های سازمانی حمایت و پشتیبانی می‌کنند. برای برقراری ارتباط میان بعد تعامل با مشتری و سیستم تحویل نیز قابلیت‌های منابع انسانی مورد نیاز است.
نهایتا این که ترکیب چهار بعد است که نوآوری در خدمات را شکل می‌دهد. اینکه وزن هر کدام از این ابعاد و اهمیت ارتباط آنها به چه میزان است به بانک، نوع خدمات و نوآوری بستگی دارد.
بانک‌هایی که نوآوری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند و آن را تضمین‌کننده بقا و رشد پایدار خود می‌دانند برای حرکت به سوی ارائه خدمات نوآورانه باید به هریک از 4 بعد توجه کنند. خدمات جدیدی را برای حل مسائل مشتریان خود طراحی کنند، ارتباط با مشتریان خود را ساماندهی کنند، قابلیت‌های کارکنان خود را برای ارائه خدمات ارتقا بخشند و بسترهای تکنولوژیکی مناسب را به کارگیرند. برای این مهم باید قابلیت‌های بازاریابی، منابع انسانی، تحقیق و توسعه، مدیریتی خود را در حوزه بانک بهبود بخشند.
نوآوری نه یک شعار تبلیغاتی بلکه ضرورت برای بقا و رشد هر بانکی است. برای تحقق آن باید برنامه‌ریزی کرد و منابع سازمان به خصوص منابع انسانی را تجهیز و آماده نمود.
برگرفته از: کتاب نوآوری در خدمت، تالیف دکتر نصیرزاده، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی *کارشناس بازاریابی خدمات بانکی
منبع اصلی مطلب: http://donya-e-eqtesad.com/news/620445


 کد: 30     سه شنبه 10 آذر 1394        طبقه بندی: مدیریت و بازاریابی،

آخرین  مطالب

همراه بام ملی بروز رسانی شد

اطلاعات بیشتر در مورد پیام رسان بله

جشنواره یک بام و چند برنده

قسمت سوم: چند نکته در رابطه با امنیت ورود به سامانه بـــــام

امان از ناآگاهی ، امان از خوش باوری (چند مطلب در مورد امنیت کیبورد مجازی)

به همین نزدیکی! خدمات بانکی, ساده تر از همیشه با سامانه بــــــام بانک ملی ایران

معرفی نرم افزار پیام رسان بـلـه

قسمت دوم: عضویت در سامانه بــام, بانکداری اینترنتی بانک ملی

قسمت اول: معرفی سامانه بام, بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران

برای دومین بار: افتتاح حساب اینترنتی در بانک ملی ایران برقرار شد

بانکداری الکترونیک در بانکهای ایران

نوآوری خدمات بانکی

نسخه جدید همراه بانک ملی (نسخه 4.10)

خدمات الکترونیکی و اینترنتی بانک ملی ایران در یک نگاه (WWW.BMI.IR)

درباره حساب ترجیحی (اصلی) در بانک ملی ایران

لیست کامل مطالب گذشته

لینک دوستان

خرید اینترنتی

«این بانک، ملی است»

امیررضا

آلبوم عروس و داماد

وب سایت رسمی گروه گنجا

سرویس وبلاگ رایگان بندربلاگ

آپلود سنتر میهن بلاگ

پایگاه تفریحی جوان پاتوق

بهترین سایت تفریحی

لیست کامل پیوندها
ارسال پیوند و تبادل لینک

لینک های مفید

آدرس تلگرامی ما

دانلود همراه بام ملی